Vi har mye og lære av våre gode naboer. Sverige, Danmark og Finland er alle langt forbi oss når det gjelder å bygge solide globale merkevarer. Norge har bygget opp et svært positivt omdømme globalt. "Alle" liker Norge og den norske kulturen er godt ansett. Dette gir oss en unik mulighet til å bygge merkevarer som kan støtte seg på The Norwegian Way eller NorWay. Bare se hva lille Sveits har klart med et standhaftig fokus på soliditet og kvalitet – Swiss made.
Strategisk mandat
Den viktigste forutsetningen for å bygge en vekstkultur og en sterk merkevare, er å utvikle og styre hele virksomheten etter ett enkelt og tydelig strategisk mandat. Mandatet skal styre beslutninger som fattes rundt utvikling, leveranse, salg og marked. De som tar lett på denne prosessen, ender opp vinglete og utydelige.
Vi vet hvor viktig det er med et enkelt kommuniserbart og funksjonelt konsept. Noe alle kan forstå, brenne for og løpe etter. Våre bedrifter har unike muligheter. Grip dem! Kom i gang! Og start innenfra.
- -
Ønsker du en uforpliktende prat om kultur for vekst, strategi, identitet og effektiv kommunikasjon, ta kontakt på jan@minnesota.no, eller mobil 900 30 250