Hva kan så gå galt?
I likhet med hva de fleste norske vekstselskaper sliter med, så kan fort kapital bli en stor utfordring for Stereo Skis. Nok penger til å raskt nok kunne bygge opp organisasjon, distribusjon og markedsføring.
Konkurransen er hard og konkurrentene er sterke. Det koster å etablere en tydelig posisjon og tilstedeværelse på de viktigste vinterstedene i verden. I dag er Stereo Skis delvis finansiert med crowdfunding. Det tror jeg har vært bra og viktig for å bygge opp en menighet. Men holder det?
Skiene får fantastiske tilbakemeldinger i Norge og Europa og salget øker årlig. Volumet er fortsatt lite, og neste nivå vekst er alltid det tøffeste og mest kostbare.
Jeg er overbevist om at Jens-Martin & co finner spennende utenlandske investorer hvis de vil, men jeg håper at det kommer noen gode nordmenn som ser muligheten og kjenner sin besøkelsestid. Noen som kan brenne for å være med å bygge en stolt og stor norsk merkevare.
Vi ønsker Stereo Skis en fantastisk reise, og la meg moderere ordbruken; Jens-Martin, jeg digger deg og det dere holder på med!
* Min gryende interesse for merkevare startet etter å ha lest boken «metaproduktet og markedet» av Carl Eric Lind, på tidlig 90-tallet.
NB: Kanskje du tenker at dette er plantet reklame? Det er ikke det. Dvs. jeg håper det gjør godt for Stereo Skis, men Jeg har ingen finansiell eller forretningsmessig relasjon til Jens-Martin. Mitt mål er å dele en lidenskap for å bygge norske merkevarer og mener vi har et uforløst potensial. Derfor lager vi også podcasten Oppdrift, som jeg håper du vil like.