Hvorfor Minnesota? Hvorfor nå? 

Byrået vårt har endret navn fra Heads&Tales til Minnesota. So what! Hæ..!!?? Hvorfor i huleste…?  Nå, midt i korona-krisa? Spørsmålene er mange – og med rette. Du skal tenke deg godt om før du bytter navn på bedriften din. Det kan ikke være for moro skyld, men gjort riktig kan det skape kraft til en ny retning.

Del på: FacebookLinkedInTwitter

Navnet er virksomhetens viktigste identitetsmarkør, ved siden av logo og andre varige visuelle markører. Mange likte vårt gamle navn. Vi også. Men da vi gjorde opp status for ett år siden og ble enige om vår tro på og tanker om fremtiden, så passet det ikke til det vi ville bygge fremover. 

Grunnen er at vi selger mer enn hjernekapasitet og gode historier.

Vi selger mer enn hjernekapasitet og gode historier. Vi selger en kraft og en vilje i et partnerskap om å nå et større mål.

Artikkelen fortsetter under bildet

Photo by Lubo Minar on Unsplash

Minnesota – not  bare fordi  it sounds cool

Et navn kan være beskrivende og/eller være et ord som har den rette klangen for å vekke bestemte assosiasjoner. Da Minnesota kom på bordet – relativt sent i en lang navneprosess – falt alle brikkene på plass. Det låt fett og det gav noen umiddelbare assosiasjoner som har rot i en historie som er langt større enn oss selv. En historie vi ønsker å synliggjøre og bygge vår virksomhet på.

Vårt byrå selger kraft og vilje i et partnerskap om å nå et større mål – for oppdragsgiver spesielt og for norsk industri generelt. Det vi brenner for og jobber med er viktigere enn å kun hjelpe med ny, kortsiktig omsetning. Det handler om å gå sammen med tyngde. Det handler om å bygge noe større – sammen.  

Navnet Minnesota er inspirert av alle modige nordmenn som satset alt og reiste til «den nye verden» på 1800-tallet. Med en stolt arv og tydelig identitet i bagasjen omfavnet de nye utfordringer i ukjent farvann.  Minnesota er historien om stort mot og sterk identitet.

Vårt bakteppe og «sense of urgency» ligger i at norsk industri står midt i et paradigmeskifte.

Photo by Vidar Nordli Mathisen on Unsplash

Så er vi med, sammen for (nærings-)livet

Vårt bakteppe og «sense of urgency» ligger i at norsk industri står midt i et paradigmeskifte. Oljealderen er forbi. Samtidig har vi et svært kompetent og rikt næringsliv, og en verden som vil ha våre produkter og tjenester. Norske bedrifter må ta større plass – vise tydeligere hvem de er, hva de står for og hva de tror på. Å sette ord på og levendegjøre dette krever et tverrfaglig og erfarent team.

Minnesota er ikke et tradisjonelt byrå. Du møter et samkjørt team med bakgrunn fra forretningsutvikling, reklame og design. Vi er drevet av å gjøre en forskjell. Vi jager ikke de sterkeste merkevarene, men vi vil være med å skape dem. 

Vi jager ikke de sterkeste merkevarene, men vi vil være med å skape dem. 

Snart blir det fest! 

Navnebyttet – og at vi gjorde det nå – føltes både rart og dristig, men samtidig helt riktig. Hvis vi overlever korona, så inviterer vi til en real fest over sommeren. Da vil vi feire alle som vil opp og frem, og at verden går videre etter korona.  

Urelatert