Minnesota Agency går for GIRL POWER

Minnesota Agency vokser videre og satser på dyktige damer. I løpet av høsten har Christina Øverland-Engelsen tatt over som byråleder. I tillegg har Trude Thorgersen blitt ansatt som ny salgssjef og Hilde Eitrem Hansen som senior prosjektleder.

Del på: FacebookLinkedInTwitter

Selv om Øverland-Engelsen nå overtar ansvaret for utviklingen av byrået så vil hun fremdeles være like aktiv som rådgiver. Gründer og partner, Bjørn Villard, er svært fornøyd med å ha fått Øverland-Engelsen til å lede Minnesota Agency i tiden fremover. 

 — Christina har egentlig alltid vært en go-to for alle i byrået og for kundene våre. Hennes energi, erfaring og kompetanse er unik. Christina får ting gjort, og hun er også tett på flere av våre viktigste kunder, sier Villard.

Øverland-Engelsen har sterk tro på at den samkjørte og hardtarbeidende Minnesota-gjengen skal klare å markere seg som et av Norges ledende merkevarebyråer og mener de nye kreftene utvilsomt vil styrke kompetansen i byrået.

— Jeg er takknemlig over å ha fått denne muligheten og gleder meg til å satse videre med kollegene i Minnesota Agency. Vi skal tross alt ble de som er aller best til å utvikle gode bedrifter til kjente merkevarer. Derfor er jeg veldig glad for at vi har fått to så suverene nye kolleger med spennende bakgrunner med på laget vårt. Begge har lang erfaring innen merkevarebygging og kommer utvilsomt til å styrke leveransene våre i tiden fremover.

For dette er utvilsomt damer med både mye kunnskap og stor arbeidskapasitet.

Thorgersen har over 20 års erfaring innen ledelse, salg og marked i klesbransjen hvor hun har jobbet for arbeidsgivere som UniformPartner, Stay Hungry, Kaare Lund, Blender Agency, Jeans & Clothes. I tillegg har hun vært daglig leder og eier av Austring Agenturer.

— Etter å ha jobba så og si hele livet med klær, er det veldig spennende å få jobbe med merkevarebygging også inn mot andre bransjer. Samtidig gleder jeg meg til å være med på å gjøre gode bedrifter til sterke merkevarer sammen med de flinke, nye kollegene mine i Minnesota Agency, sier Thorgersen.

Eitrem Hansen har tidligere hatt sentrale roller i anerkjente byråer som Schjærven, Dinamo, DIST Creative og Creo Communication. Hun har også erfaring med prosjektledelse og rådgivning på kundesiden for bedrifter som NSB, Kid Interiør og Martech/OMNI-kanal systemer. I tillegg til å ha et stødig og tilsynelatende medfødt prosjektleder-gen, så er hun en god sparringspartner på alt fra strategiutvikling til kreative uttak.

— Minnesota Agency har en arbeidsmetodikk som er akkurat den måten jeg liker å jobbe på. Byrået er helt rå på målrettet og langsiktig merkevarebygging, og jeg gleder meg til å se hva vi kan få til sammen med våre spennende kunder i tiden fremover, sier Eitrem-Hansen.

Urelatert