"Alle ansatte må ha en grunnleggende forståelse av merkevaren."

Thomas Øvreseth

Kunde: Insignia

De ansatte er de beste ambassadørene for merkevaren vår

Det er to ting man legger merke til med én gang man setter foten innenfor døren i Insignias lokaler i Konows gate i Oslo. De utrolig fete bilene og den gode atmosfæren som skapes av de smilende og imøtekommende menneskene som jobber der.

Del på: FacebookLinkedInTwitter

Fra å være et lite Jaguar-verksted på Majorstua som startet opp i 1974, har Insignia i dag over 40 lidenskapelig engasjerte medarbeidere i flotte lokaler på over 7000 m2, med lang erfaring og unik spisskompetanse innenfor sine respektive fagområder.

British Premium bilmerker

Bedriften er den eneste norske forhandleren av de fire ikoniske British Premium bilmerkene; Jaguar, Land Rover, Aston Martin og Morgan, og har Skandinavias fremste autoriserte merkeverksted med fabrikkutdannede mekanikere for alle fire bilmerkene. Og som det ikke var nok; Insignia kan også skilte med tittelen som verdens største forhandler av Jaguar I-PACE.

Ifølge administrerende direktør og merkevarehøvding, Thomas Øvreseth, har de ansatte en stor del av æren for både den solide veksten og deres svært fornøyde kunder.

 
— For oss har det vært viktig at alle ansatte har en grunnleggende forståelse for merkevaren Insignia. Våre verdier må først forankres og etterleves internt før målgruppen oppfatter oss som vi ønsker. De ansatte er tross alt de beste ambassadørene for merkevaren vår, sier Øvreseth.

Norges beste bilopplevelser

For utenforstående er det lett å se at dette er mennesker som trives på jobben. Engasjerte menn og kvinner med et lidenskapelig forhold til de elegante, britiske bilmerkene, og som samtidig vil gjøre sitt ytterste for at du som kunde skal få en bilopplevelse du sent vil glemme.

Ingen av kundene våre er like, og vi prøver alltid å innrette oss for å hjelpe kunden der skoen trykker.

— Thomas Øvreseth

Og det er nettopp dette hårete målet Insignia har satt seg; de skal gi kundene sine Norges beste bilopplevelser. Enten du er en very important customer, du har begynt å flørte med tanken på å kjøpe deg ny bil, eller bilen din trenger service, så skal du gå (eller kjøre) fra møtet med Insignia med en god følelse i magen, vel vitende om at du er i de beste og mest serviceinnstilte hender.

Forståelse for kundens behov

I tett samarbeid med sine ansatte, har Øvreseth og den øvrige ledelsen har lagt ned mye arbeid i å forstå kundens behov. 

— Ingen av kundene våre er like, og vi prøver alltid å innrette oss for å hjelpe kunden der skoen trykker. Det kan være alt fra henting og levering av biler som skal på service, til å tilby prøvekjøring utenfor våre normale åpningstider. Mange av kundene våre har krevende jobber og hektiske hverdager og vi prøver å være behjelpelige der skoen trykker, sier Øvreseth.

Lite gjennomtrekk

Insignia har aldri hatt et problem med gjennomtrekk av ansatte. Kombinasjonen av gode arbeidsforhold med rom for selvutvikling, et godt arbeidsmiljø og konkurransedyktige betingelser har bidratt sterkt til lojale medarbeidere som trives godt på arbeidsplassen.

— Som ansatt i Insignia skal du bli både sett og hørt, du skal ha tilgang på det beste arbeidsverktøyet og ha mulighet for å delta på kurs eller ta etterutdanning for å utvikle deg innen ditt fagfelt, sier Øvreseth.

I samarbeid med Minnesota Agency holder Insignia i disse dager på med å implementere og forankre en rykende fersk merkevarestrategi blant de ansatte. For selv om bedriften scorer skyhøyt på alle kundetilfredsundersøkelser, så vil de alltid fortsette å fokusere på hva de kan gjøre bedre. Og det gjør de aller best når de har alle de ansatte med på laget.

Bil for alle penga! med Thomas Øvreseth i Insignia

Thomas solgte sin første bil som 15 åring og aldri sett seg tilbake. I dag eier og leder han Insignia som selger British Premium bilmerker for 800 millioner i året. Hør historien om hvordan de ble verdens største forhandler av Jaguar I-PACE, og mange andre bilhistorier.

Kontakt oss for en uforpliktende merkevareprat!

Ring oss på tlf. 22 42 40 40 eller send oss en e-post.

Neste: Løser verdensproblemer for den maritime bransjen Forrige: CarePacks mangedoblet omsetningen under pandemien