Kunde: CarePacks

Snacks med god samvittighet

Carepacks er et forretningsverdig selskap, som innebærer å skape økonomisk og samfunnsmessig verdi gjennom å drive en etisk og ansvarlig virksomhet. Selskapet er bygget opp rundt FNs bærekraftsmål om god helse, anstendig arbeid og økonomisk vekst, og ansvarlig forbruk og produksjon.

CarePacks forretningsidé er å levere smarte snacks til bedrifter, private husholdninger samt for salg i noen av Nordens største hotellkjeder. De har ernæringsfysiologer med på laget for å utvikle smartere og sunnere alternativer sammenlignet med vanlig snacks.

Det var definitivt rom for et slikt produkt på det norske markedet. Studier viser at ansatte ofte går tom for energi og mister fokus i 14-tiden på jobben. Effekten av lunsjen har gitt seg og mange føler et behov for å fylle på energi. Med mange usunne og sukkerholdige alternativer på markedet, tar folk ofte korttenkte snarveier for å booste energinivåene.

Alle ledd i virksomheten fokuserer på miljøvennlighet og gode, inkluderende verdier. Produktene pakkes av Adaptor, et underselskap av Norges Blindeforbund, som sysselsetter mennesker med spesielle behov. CarePacks støtter også UNICEF og Fattighuset.

Ansatte i Minnesota har spilt en stor rolle helt fra utvikling av forretningsidé og konsept til pakningsdesign og markedsføringsaktiviteter. Konseptet har tatt Norge med storm, både på grunn av det fantastiske produktet og alle de gode verdiene CarePacks har valgt å kle seg med.

Forrige: Ekte nordnorsk slakterhåndverk Neste: En hyllest til alle som elsker norsk mat