Kunde: Solberg Pettersen

Ekte nordnorsk slakterhåndverk

I fire generasjoner har Solberg Pettersen servert kvalitetsbevisste nordmenn førsteklasses råvarer og produkter fra Nord-Norge.

Med lidenskap, stolthet og hardt arbeid har familiebedriften på Kvaløya i Troms og Finnmark gått fra å være en landhandel med salg av både kjøtt- og fiskeprodukter i 1924, til i dag å være en leverandør av førsteklasses kjøttvarer for kvalitetsbevisste nordmenn. Med autentiske oppskrifter og tidkrevende naturlige foredlingsmetoder, leverer de ærlige og fantastiske produkter til det norske markedet.

En profesjonell leverandør av høykvalitetsvarer til detaljhandelen og HoReCa-markedet, som i tillegg tilbyr både catering og har egen nettbutikk, bør også se profesjonell ut. Her kom vi i Minnesota kom inn i bildet.

Vi utviklet en ny merkevarestrategi hvor vi la vekt på firmaets historie, kjerneverdier og geografiske beliggenhet. Med respekt for dyrene, naturen og miljøet, er Solberg Pettersen en slakter som leverer råvarer i verdensklasse fra den ville og vakre naturen i Nord-Norge.

Strategiarbeidet ble bakgrunnen for det videre arbeidet med den visuelle identiteten. Vi landet det kreative konseptet på Macho delikat, som spiller på tøffe menn som håndterer førsteklasses råvarer. Vi la også stor vekt på det tradisjonelle slakterhåndverket, familiearven og omgivelsene. I pakningsdesignet bruker vi et gammelt bilde av Solberg Pettersen, som er gravert inn på pakningene. Fargepalletten har latt seg inspirere av den storslåtte nordnorske naturen. Vi synes råvarer med høy kvalitet fortjener gode bilder, og har derfor tatt mange lekre og innbydende bilder av råvarer, produkter, mennesker, dyr og den vakre naturen. Disse bildene spiller en sentral rolle i det nye webdesignet. Bon appétit!

Forrige: Vi er på luften! Neste: Snacks med god samvittighet