Kunde: Håland Kjøtt

Jo mer lokal og autentisk, desto bedre

I Kleppe like utenfor Stavanger, ligger en særegen lokal slakter med egen butikk og et spiseri kalt Edeståvå. Her blir lokalmat servert med en lidenskap for tradisjonelle retter og lokale råvarer.

Basert på forhold som trender, geografi og miljø så viser innsikt at folk er stadig mer opptatt av å handle kortreist, lokal mat.

Håland ville at virksomheten skulle føles mer unik for å tiltrekke seg nye kundegrupper i tillegg til sine faste kunder. Eksisterende identitet var gammeldags med et hardt uttrykk, og logoen reflekterte en mer industriell slakter enn en liten lokal virksomhet.

Etter en merkevarestrategiprosess, utviklet vi en ny visuell identitet med en lokal forankring med fokus på håndverkstradisjoner og kjærlighet til mat. Vi fjernet ordet kjøtt fra logoen og fokuserte på familienavnet Håland. For å få et autentisk uttrykk, håndtegnet vi en ny typografi med stramme linjer og et signaturpreg.

Forrige: Hvis Jesus var en rockestjerne… Neste: Vi bygger landet