Kunde: Bakehuset

Søte fristelser

Med tenåringer som hovedmålgruppe, lanserte Bakehuset våren 2018 en ny serie 2-packs med donuts, berlinerboller og muffins. Dette resulterte i mange timer med lek og moro i våre lokalers mest kreative hjørne.

Det kan være utfordrende å skape blest om nye sukkerholdige produkter i et marked med et stadig økende fokus på en sunn livsstil, samtidig som myndighetene har redusert momsen på frukt og grønt, og økt sukkeravgiften.

Samtidig vet vi at ungdom i alderen 16-25 år elsker søtsaker og stikker ofte innom butikken i friminuttene og etter skoletid for å tilfredsstille søtsuget. Håndverkere er en annen gruppe som regelmessig svinger innom butikken i lunsjen og handler boller og andre søtevarer på impuls.

Denne innsikten ble grunnen til at vi valgte å satse på et navnløst produkt, men heller fokusere på lekne og fargerike karakterer på pakningsdesignet.

Produktene ble promotert på sosiale medier. Her skapte vi et univers der karakterene ble levendegjort fra forpakningene og interagerte med hverandre gjennom fjas og tullete kommentarer — nettopp slik mange vennegjenger i målgruppen holder på.

Neste: Snacks med god samvittighet Forrige: Ekte nordnorsk slakterhåndverk