Kunde: Bruse

Varme og nærhet for framtida

Sikkert og trygt bredbånd er viktig for oss alle. Bruse bygger ut fibernettet og tilbyr de beste TV- og underholdningsløsningene i Hallingdal. I tillegg leverer de el-billadeanlegg og solcellepanel til både hjemmet, hytta og til næringslivet.

Vi har bistått initiativtakerne med å utvikle merkevarens strategiske plattform, navn, visuell identitet og markedsmateriell. Sentralt i merkevaren ligger pålitelighet, trygghet og velferdsteknologi. Varme og nærhet for fremtiden er grunntanken i merkevarens strategiske plattform. 

Vi skapte navnet Bruse. Det er et godt norsk navn med sterke assosiasjoner til energi og kraft i flere dimensjoner. Det kommer fra naturen, er i konstant endring og står aldri stille. Det kan bety fart og spenning, men kan også fremstå varmt og nært. Navnet åpner for mange sterke historier som knytter den naturlige kraften til konkrete produkter. 

Styrken i logoen ligger i kontrasten mellom de runde, myke formene og de skarpe kuttene. Sirklene er et viktig element i logoen brukes til fokuspunkter og uttrykker en letthet og glimt i øyet. Dette kombinerer det varme og nære med det fremtidsrettede. Enkle og intuitive illustrasjoner gir god forståelse av produktene og styrker brukeropplevelsen.

Vi har også utviklet en logo-variant, slagord, app-ikon, landingsside og illustrasjoner til satsningene Bruse LADE (og Bruse SOL). Navnet og den visuelle identiteten er videreført i app-ikonet og fargepaletten gir landingssiden energi og friskhet.

Neste: Sjokolademestere inntar Oslo Forrige: TINE tar pulsen på teknologien