Kunde: MFT

Bærekraften er i boks

Hvordan få håndverkere og vanlige forbrukere til å bli oppmerksom på MFTs miljøvennlige emballasje

Oppgave

MFT festemidler har endret emballasje fra plast til papp. Ved overgang til ny MFT emballasje reduseres plastforbruket i samfunnet med 70 tonn i året. Reklamen skulle skape oppmerksomhet rundt merket gjennom å kommunisere overgang til miljøvennlig pappemballasje. Samtidig ville de vise samarbeidspartnere som Maxbo og Obs BYGG at ved å være i deres sortiment hjelper vi dem med å nå bærekraftsmålene sine.

Strategi

Flatene vi skulle jobbe med var stort sett små og lengden på filmene måtte være korte. For å få profesjonelle håndverkere og vanlige forbrukere til å bli oppmerksom på – og velge – MFTs miljøriktige emballasje, måtte vi gjøre kommunikasjonen så enkel og tydelig som mulig.

Idé

Vi brukte origami, kunsten å brette papir, som et visuelt grep. På denne måten klarte vi å skape et univers hvor vi på en enkel og tydelig måte fikk vist sammenhengen mellom emballasje, opprinnelse og miljø. For som de sier i MFT: «Alt henger sammen».

Annonse

Annonse

Forrige: Den nye tolkeloven på 5 minutter og 17 sekunder