Marianne Spernes

Senior designer

Tlf.: +47 411 05 107 | Send e-post

Skarpt øye for detaljer og sans for det store bildet

Marianne er treffsikker. Både som designer og tidligere volleyballspiller har hun evnen til å omsette planer til handling. Dette betyr at hun er en lagspiller med skåringsteft og har evnen til å navigere seg gjennom selv de mest utfordrende problemstillinger.

Sammen med Catharina grunnla hun April Design som de har drevet sammen i mer enn syv år. April Design er nå en del av Minnesota Agency og bidrar til å styrke byrået ytterligere.

Hun er hva vi gjerne kaller «pixel perfect». Men et øye for de små detaljene er ikke til hinder for at hun også skaper abstrakt kunst på store lerret.

De sterke visuelle egenskapene går hånd i hånd med et godt språkøre; i tillegg til engelsk kan det gå i italiensk, noter, kattespråket og plantespråket. Det siste til de grader at grønne planter stortrives i hennes selskap.

Men mye inspirasjon kommer også utenfra. Ingen logoforslag lages uten at det akkompagneres av musikk på øret. Og den skal helst være høy.

+ Utdannelse

Kent Institute of Art & Design, UK
Institutt for grafiske medier

+ Erfaring

Marianne har over 20 års erfaring fra design- og reklamebransjen i Norge og Italia i byråene April Design, Knowit, Colours, BGS D’Arcy (Publicis), Tindre, Tempi og Brand House.

Kunder inkluderer PGS, Wallenius Wilhelmsen, Avinor, Tine, Nemus, Vedeld, Bitpro, Air Contact Group Forbrukerrådet, L’Oréal, Ikea, Fiat, Fjellinjen, Mendel’s, Elflyportalen, Brødbakerne, ISS, Bruse, Jotron, Agilia, Kvantel, Helsenett, Korff, Stingray Marine Solutions, Boots Apotek, Mercedes-Benz, Jotun, Rystad Energy, Løplabbet, Fjeldstad & Partners.

+ Skills

Stor lidenskap for å utvikle visuelle identiteter og brenner for et helhetlig formspråk på alle flater. Hun er sterk til å oversette strategisk tenkning til et visuelt språk.

Forrige: Relbo-Knutsen Neste: Villard