Tormod Glomnes

Kreativ leder visuell identitet

Tlf.: +47 930 66 125 | Send e-post

Formsterk historieforteller — evig entertainer

Knapt før kundene har forklart hvilke utfordringer de står overfor, er Tormods idérike hode i gang med å tenke løsninger på problemet. De gode ideene kommer like gjerne på tur med beagelen Willie eller syklende opp en motbakke på Oslos østkant, som på kontoret.

En gang i tiden var han gryende rockestjerne, men heldigvis fikk han øynene opp for visuell kommunikasjon før musikkbransjen tok han. Senere har Tormod gått gradene fra junior- til seniordesigner og han har drevet eget byrå. Nå har han (foreløpig) endt opp som kreativ leder og art director. Uansett hvilken rolle han har, så går Tormod all in på hvert eneste prosjekt han jobber på. Hans kreative kraft er alltid godt forankret i en dyp strategisk innsikt og en sabla god magefølelse.

Flere av hans arbeider er representert i bøker om norsk- og nordisk, grafisk design. Porteføljen er stor og variert og kundene spenner fra enkeltpersoner til multinasjonale organisasjoner og bedrifter.

Og minnene fra rockekarrieren — de kan ingen ta fra ham.

+ Utdannelse

Universitetet i Oslo, cand mag
Oslo tegne- og maleskole

+ Erfaring

Tormod har over 20 års erfaring fra byråer som Giraff Designbyrået, Newbox, Gefühl og Gambit Hill+Knowlton og har jobbet med kunder som Insignia, Nasjonalmuseet Arkitektur, Akademikerne, Foreningen FRI, Helsedirektoratet, The Economist Group, H+K Strategies, Pareto Securities, Apollon Records, Mondaine Watches/Heyday, MENY, Telenor, Norstat, Opinion, Kunstfotograf Bjørn Sterri (fotobøker og utstillinger), Paradox film, Flimmer film, Ten Thousand Images, Solberg Pettersen, Clean Marine, Landkreditt, Frogner Boligeiendom, Håland Kjøtt med flere.

+ Skills

Analytisk tilnærming til kreative idéprosesser som gir grunnlaget for løsninger som er godt forankret i strategisk innsikt.

Forrige: Flatøy Neste: Grann