Jan Villard

Strategisk rådgiver & partner

Tlf.: +47 900 30 250 | Send e-post

Merkevareentusiast og podcast-host

Jan simpelthen brenner for norske merkevarer og vil gjøre alt som står i hans makt for at de lykkes. Hjertet hans banker faktisk så hardt for dette at han har laget en podcast der han tar pulsen på hva som skjer innen merkevarebygging. Her inviterer han gründere, forretningsledere og andre med stor drivkraft inn i studioet sitt for å «merkevare-nerde» sammen med ham.

Han er desidert ikke den høyeste av oss. Og han har i hvert fall ikke den mørkeste stemmen. Likevel er Jan både høy og mørk når det kommer til all kunnskapen han besitter om merkevarebygging og hans formidable evne til å forkynne viktigheten av å være strategisk tydelig i alt kundene våre foretar seg.

Jan kom opprinnelig fra trykkeriverdenen og har jobbet mye med forretningsutvikling, både for seg selv og som konsulent for andre, før han etter hvert landet i Minnesota Agency. Etter noen år som byråleder, har han funnet sin plass som strategisk rådgiver og spydspiss for det han liker aller best her i verden; nemlig være med å skape det norske merkevareeventyret. At han er riktig mann for jobben, hersker det ingen tvil om.

Men den lyse stemmen din, Jan. Den blir du pent nødt til å leve med.

+ Utdannelse

BI Bachelor, Markedsføring

+ Erfaring

25 års erfaring med forretningsutvikling for grafisk trykkerier, designbyråer, digitalbyråer, CRM- og teknologibedrifter, heriblant Signatur, Infostream, Isave og Edium. Her har han jobbet med kunder som Coop, Helios, Kid Interiør, Apotek1, Arctic Beverage Group, BAHR, Brandstad, Jernia, NRC Group, People4you, Revisorgruppen, SafeClean, Sodexo, Tilbords Oslo Børs, Nordea, DnB, Klaveness Chartering, Statoil, RCCL, Kid Interiør, GE Moneybank og Aberdeen Property Investors med flere.

+ Navigatør-skills

Strategi med vekt på merkevarebygging.